Jak stworzyć stronę firmy na Facebooku i ją prowadzić?

Autor: Piotr Ciszewski - data dodania: 20.03.2023 - data edycji: 20.03.2023

Z Facebooka korzystają dziś niemal wszyscy i tylko w Polsce serwis ten może pochwalić się milionami aktywnych kont. Nic więc dziwnego, że przykuwa on także uwagę firm i przedsiębiorstw, które za jego pośrednictwem starają się dotrzeć do nowych klientów czy potencjalnych usługobiorców. Najefektywniejszym sposobem na prowadzenie takich działań jest stworzenie strony firmowej, które jest banalnie proste i zajmuje kilka minut. Jakie informacje warto tam umieścić i jak przygotować się do prowadzenia takiej witryny? Poniżej znaleźć można kilka przydatnych wskazówek, które w tym pomogą.

Dlaczego warto zadbać o stronę firmy na Facebooku?

Stworzenie firmowej strony na Facebooku niesie ze sobą wiele korzyści, wśród których najważniejszą wydaje się po prostu widoczność (zarówno na Facebooku, jak i w wyszukiwarce Google). Jest wówczas większa szansa, że nasze logo, oferta czy wpis zapadną w pamięć zwykłemu użytkownikowi serwisu (zwłaszcza jeśli korzystamy z kampanii reklamowych). Strony na Facebooku podnoszą także poziom zaufania klienta i dają możliwość prezentacji oferty w oparciu o posty i wpisy. Ciekawie prowadzona strona może sprawić, że nigdy nie będziemy narzekać na brak klientów, a bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami daje nam szansę lepszego poznania grupy docelowej i wyjścia naprzeciw jej oczekiwaniom. Warto również wspomnieć o możliwościach narzędzi reklamowych, z których korzystać możemy w ramach Facebooka. Facebook ADS dają nam możliwość określenia grupy docelowej, do której skierowana ma być nasza oferta, a spersonalizowane treści wyświetlą się wyłącznie zainteresowanym osobom.

Jak stworzyć i skonfigurować stronę firmy na Facebooku?

Warto pamiętać, że stronę firmową na Facebooku i proces jej tworzenia rozpoczynamy od naszego prywatnego profilu (na stronie firmowej nikt nie znajdzie jednak informacji, kto prowadzi daną witrynę). Przy tworzeniu firmowej strony wybrać należy kategorię naszej działalności (do wyboru są między innymi lokalna firma lub miejsce, firma, organizacja lub instytucja czy marka i produkt). Teraz uzupełnić należy informacje, dodać opis czy zdjęcie profilowe (w przypadku przedsiębiorstw najczęściej będzie to logo konkretnej firmy). Uwagę warto poświęcić zakładce „Preferowana grupa odbiorców strony”, gdzie określić możemy, do kogo w pierwszej kolejności powinny być kierowane nasze wpisy. Określić tam możemy przedział wiekowy, język, płeć, zainteresowania czy lokalizację naszych odbiorców. Teraz możemy zająć się tworzeniem angażujących postów, które przyciągną czytelników i klientów, oraz sprawią, że zostaną z nami na dłużej.

Chcesz zwiększyć zasięgi swojej firmy? Sprawdź agencje reklamowe.

Czytaj również

Poleć naszą stronę

Lubisz naszą stronę i chciałbyś polecić ją Swoim znajomym. Polecaj nas na serwisach społecznościowych takich jak Facebook lub Twitter. Pomóż nam rozwijać wspólny projekt

© Infonumer.pl - All rights reserver. Wszystkie prawa zastrzezone