Jak szukać pracowników przez internet? Gdzie umieścić ogłoszenie o pracę?

Autor: Piotr Ciszewski - data dodania: 29.03.2023 - data edycji: 29.03.2023

Rynek pracy nieustannie ewoluuje, a poszukiwanie zarówno pracowników, jak i zatrudnienia przeniosło się do sieci. Coraz popularniejsze jest wystawianie ogłoszeń online, a narzędzie takie jest niezwykle wygodne i skuteczne. Szybkie dotarcie do potencjalnych kandydatów jest dzisiaj niezwykle proste, zwłaszcza w przypadku pracodawców, którzy zdecydowani są na zdalny model współpracy. Ten poradnik jest skierowany właśnie do nich, a dowiedzą się oni z niego, jak szybko znaleźć pracowników przez internet. Od czego warto zacząć?

Wybierz swój kanał dotarcia do pracowników

Pierwszym krokiem przy poszukiwaniu pracowników przez internet jest oczywiście wybór kanału, którym chcemy dotrzeć do zainteresowanych osób. Najskuteczniejsze są oczywiście portale rekrutacyjne dla specjalistów, a najpopularniejszym z nich jest LinkedIn (posiada on także elementy serwisu społecznościowego). Warto też skorzystać z portali takich jak OLX czy Pracuj.pl, gdzie możemy zamieszczać swoje ogłoszenia, zarządzać aplikacjami kandydatów czy nawet przeprowadzać wstępne rozmowy tekstowe z aplikującymi. Internet pozwala też dzisiaj na badanie kompetencji i rozmowy online z zainteresowanymi naszą ofertą, co pozwala nam na przeprowadzenie rekrutacji w pełni online. Ważne i przydatne w poszukiwaniu nowych pracowników mogą okazać się również media społecznościowe (wcześniej wspominaliśmy o LinkedIn, ale równie skuteczne mogą okazać się Facebook, Instagram czy nawet Twitter). Znajdziemy tam specjalne grupy rekrutacyjne, gdzie możemy publikować oferty pracy lub wysyłać powiadomienia trafiające do potencjalnych kandydatów.

Promuj swoje ogłoszenie i zwróć uwagę na SEO

Nasze ogłoszenie z łatwością może zniknąć wśród tysięcy podobnych wpisów i ofert. NIc więc dziwnego, że wielu pracodawcom zależy na promowaniu takiej oferty i sprawianiu, że będzie ona widoczna na szczycie potencjalnych wyszukać przez zainteresowane osoby. Większość serwisów rekrutacyjnych pozwala na to poprzez płatne ogłoszenia, które są podświetlane, promowane lub proponowane użytkownikom takiego serwisu. Mamy jednak także możliwość samodzielnego wpłynięcia na to, jak postrzegana i wyświetlana będzie nasza oferta. Wówczas zadbać należy o SEO - wykorzystajmy słowa kluczowe, które znajdą się zarówno w tytule, jak i opisie oferty pracy. Dobrą praktyką jest także podanie szczegółowych wymagań, opisu obowiązków i benefitów pracowniczych. Warto również dodać proponowane wynagrodzenie i preferowaną formę współpracy. Zadbać możemy również o to, aby na nasze ogłoszenie można było odpowiedzieć bezpośrednio z poziomu serwisu z ogłoszeniami, a aplikujących poprosić możemy o załączanie CV i listu motywacyjnego.

Chcesz zaistnieć na TikToku? Dobrym pomysłem może być kupienie nowego telefonu

Czytaj również

Poleć naszą stronę

Lubisz naszą stronę i chciałbyś polecić ją Swoim znajomym. Polecaj nas na serwisach społecznościowych takich jak Facebook lub Twitter. Pomóż nam rozwijać wspólny projekt

© Infonumer.pl - All rights reserver. Wszystkie prawa zastrzezone