Jak tworzyć atrakcyjne grafiki firmowe na Instagrama? Przyciągnij uwagę klientów

Autor: Piotr Ciszewski - data dodania: 29.03.2023 - data edycji: 29.03.2023

Media społecznościowe mają dziś ogromną moc i dają możliwość nie tylko wyrażania siebie, ale też dotarcia do tysięcy osób zarówno z naszej okolicy, jak i całego świata. Świadome tego są firmy i przedsiębiorstwa, które bardzo chętnie promują się w mediach społecznościowych. Prezesi i specjaliści do spraw marketingu zdają sobie sprawę z tego, że dziś niemal nie można pozwolić sobie na brak obecności firmy czy brandu na Instagramie. Portal pozwala zbudować zasięg, zwiększyć świadomość marki czy zainteresować ofertą potencjalnych klientów. Kluczowe w tym przypadku są jednak grafiki - jak zadbać o zdjęcia i materiały, które wyróżnią naszą działalność?

Określ swój cel i budżet

Tworzenie interesujących grafik na Instagrama może pomóc w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów czy usługobiorców. Ciekawe i angażujące posty poprawią świadomość marki i w konsekwencji wyniki sprzedaży. Pierwszym krokiem do takich działań powinno być zawsze określenie celu i zaplanowanie, co chcemy osiągnąć za pomocą publikowanych postów. Czy chcesz zwiększyć zasięg internetowy twojej firmy? A może zależy ci na zaangażowaniu użytkowników? Celem mogą być także zwiększona sprzedaż czy promocja zbliżających się wydarzeń (na przykład targów czy webinarów). Pamiętać należy, że projekt powinien być dostosowany do naszych celów, a identyfikacja wizualna firmy jest w tym przypadku wyjątkowo ważna. Jak zadbać o jakość publikowanych treści?

Jak stworzyć wartościowy i estetyczny post na firmowym koncie?

Przede wszystkim zadbać należy o spójność i kolorystykę. Niewiele osób zdaje sobie bowiem sprawę, jak ogromny wpływ na ludzkie emocje, zachowanie i postrzeganie mają barwy, logo czy identyfikacja wizualna naszego przedsiębiorstwa i marki. Paleta zastosowanych barw powinna być spójna i jednoznacznie zgodna z naszą strategią marketingową. Jakich zdjęć i grafik używać? Warto zadbać o samodzielnie zrobione zdjęcia (na przykład pochodzące z sesji produktowych) - zwiększy to świadomość konsumentów czy klientów i wzmocni przekazywaną przez nas wiadomość. Ważnym elementem takiego postu są również opisy. Tekst powinien być czytelny i wyraźny, a część opisu (w ograniczonej formie) warto umieścić również na samym zdjęciu. Pamiętajmy również o niezbędnych hasztagach czy lokalizacji, które pomogą w pozycjonowaniu naszego posta w sieci. Zadbajmy o właściwe proporcje (niektóre programy graficzne same proponują odpowiednie dla Instagrama wymiary). Pamiętajmy też o opcjach promocji postów, które oferuje nam Instagram. Dzięki nim stworzyć możemy skuteczną reklamę naszych produktów czy usług.

Czytaj również

Poleć naszą stronę

Lubisz naszą stronę i chciałbyś polecić ją Swoim znajomym. Polecaj nas na serwisach społecznościowych takich jak Facebook lub Twitter. Pomóż nam rozwijać wspólny projekt

© Infonumer.pl - All rights reserver. Wszystkie prawa zastrzezone